به گزارش سایت رصد اخبار مشهد، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی، گفت: امروز با حضور وهمراهی خیرین یک فرصت استثنایی برای آموزش و پرورش شکل گرفته است.
دکتر سیدجواد حسینی عنوان کرد: در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین محور برنامههای نظام تعلیم و تربیت است و روح حاکم بر این سند، پیام عدالت و کیفیت دارد و خیرین مدرسهساز با قدرت و قوت برای حاکم شدن این دو جوهره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش کردهاند.
حسینی با تاکید بر نقش ماندگار خیرین مدرسهساز در این فرآیند، خاطرنشان کرد: خیرین مدرسهساز30 درصد مدارس کشور 80 درصد مدارس استثنایی استان را احداث کرده و بیش از 10 هزار کلاس درس و 1600 قطعه زمین اهدایی بخش دیگری از یاریرسانی خیرین به نظام تعلیم و تربیت بعد از انقلاب بوده است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:آمادهسازی اطلس آمایش سرزمینی فضاهای آموزشی مبتنی بر آمایش اجتماعی و موقعیت جغرافیایی و انسانی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم خیر خیرین را به صورت منسجم به سوی مدرسهسازی منعطف کنیم.
حسینی با اشاره به محوریت تعلیم و تربیت تمام ساحتی در سند تحول بنیادین، عنوان کرد:
طرح حاشیه نشینی در اولین مناظره انتخابات دوازهمین دوره ریاست جمهوری نشان داد که حاشیه نشینی موضوغ مهمی هم برای نامزده های ریاست جمهوری دوازدهم و هم برای مردم است.
به گزارش خبر فوری / حاشیه نشینی زمانی داغ شد که روز گذشته نامزدهای انتخابات دوازهمین دوره ریاست جمهوری به آن پرداختند. در ادامه مردم هم به این موضوع واکنش نشان دادن و با جستجوی کلمه "آمار حاشیه نشینی در ایران" این عبارات رتبه پنجم در جستجوی کلمات گوگل را به خود اختصاص داد.
این پدیده دلایل و علل خاص خود را دارد و در همین خصوص نامزدهای ریاست جمهوری نیز واکنشهای متفاوت و حتی متضادی را نسبت به این موضوع داشتند.
ابراهیم رئیسی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: ما چارهای که برای حاشیهنشینی در نظر گرفتهایم بازگشت به سیاستهای آمایش سرزمین توزیع صحیح جمعیت بویژه بکاریگری صحیح منابع آب در کشور است.
اما در مقابل حسن روحانی رئیس جمهور اعتقاد به صحبت های رئیسی نداشت و گفت: حاشیه نشین برای اشتغال خودش ناچار است مهاجرت بکند، پس مسئله مهم مسئله بیکاری است.
این تفاوت در نظرات در اجرا نیز در چند سال گذشته و با مروری بر آمارها خود را بیشتر نشان میدهد که در حوزه اجرا هیچ ایده قابل استفاده و اجرایی وجود ندارد.
عدم وجود نظر واحد هم در حوزه تئوریک و هم در حوزه اجرا در آمارها هم خود را نشان می دهد. طی بررسی خبرنگار ما هیچ منبع رسمی در خصوص حاشیه نشینی آماردقیقی اعلام و اطلاعاتی را نیز منتشر نکرده است و اگر صبحت های افراد جستجویی کنیم در آمار هم هیچ اتحادی نمی بینیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور به وجود ۱۲ تا ۱۳ میلیون جمعیت حاشیهنشین در کشور اشاره می کند و در مقابل صدیف بدری سخنگوی فراکسیون شهری و روستایی مجلس می گوید: در حال حاضر 20 میلیون نفر از مردم کشورمان در سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای فرسوده زندگی میکنند.
تعاریف حاشیه نشینی
در
تعاریف اصلی حاشیه نشینی که از سوی اعلامیه نشست تخصصی نایروبی (2002) و
ستاد ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی ارائه شده است. فقر و وضع اسف
بار بهداشتی مردم، قابل درک است.
ستاد ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی: بافت هایی هستند که....
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور تغییرات برنامه کمک هزینه درمان بازنشستگان را در سال 96 اعلام کرد
فارس/
وی گفت: خدمات آزمایشگاهی تا...
تسنیم/
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسن پلارک با تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسین (ع) در تشریح جزئیات طرح توسعه 38 هکتاری حرم مطهر امام حسین (ع) اظهار کرد: طرح توسعه حرم سیدالشهدا(ع) شامل چهار فاز است که با بهرهبرداری از آنها فضای موجود بیش از 30 برابر افزایش مییابد...
اگرچه پوشیدن لباس های شیک و زیبا و استفاده از لوازم آرایشی گران قیمت همواره برایم یک رویا بود و دوست داشتم روزی شرایط مالی همسرم در حدی باشد که من هم بتوانم به آرزوهای پوشالیام برسم، اما به توصیه مادرم تلاش میکردم تا در زندگیام زنی قانع و صرفه جو باشم و حسرت داشته های دیگران را نخورم، ولی خیلی زود پس از آشنایی با «ملیحه» همه چیز را فراموش کردم، به طوری که برای رسیدن به آرزوهای دوران نوجوانیام، به اخاذی از مردان پرداختم و ...
زن 27ساله در حالی که با سر و صورتی زخمی وارد کلانتری شده بود و عنوان میکرد از زن همسایه شکایت دارم، چراکه او مرا فریب داد و به سوی ارتباطات نامتعارف در شبکه های اجتماعی کشاند، به کارشناس اجتماعی کلانتری طبرسی جنوبی مشهد گفت: در خانوادهای بزرگ شدم که از نظر اقتصادی در سطح پایین جامعه قرار داشتیم، به همین خاطر تا کلاس سوم راهنمایی بیشتر درس نخواندم و همانند هفت خواهر و برادر دیگرم ترک تحصیل کردم تا به امور خانه داری بپردازم.وقتی به سن نوجوانی رسیدم، آرزو داشتم مانند دختران ساکن در بالای شهر لباسهای آن چنانی بپوشم و یک عینک دودی بالای سرم بگذارم تا به این وسیله توجه دیگران را به خودم جلب کنم. اما مادرم همواره مرا نصیحت می کرد که زیبایی یک دختر به ظاهر او نیست بلکه به وقار، قناعت و ایمانش بستگی دارد.
آن روزها سعی می کردم حرف های مادرم را آویزه گوشم کنم تا این که در سن 20 سالگی با «محمد» ازدواج کردم. ازدواج ما به صورت سنتی شکل گرفت و از این که با جوانی زحمتکش و مومن ازدواج کرده بودم، بسیار خوشحال بودم،ولی همچنان از نظر مالی در مضیقه بودیم. من و محمد زندگی مشترکمان را در منزل مادرشوهرم آغاز کردیم و روزهای خوشی را می گذراندیم تا این که بعد از به دنیا آمدن دخترم، تصمیم گرفتیم زندگی مستقلی داشته باشیم، به همین خاطر محمد آپارتمان کوچکی را در منطقه طلاب مشهد اجاره کرد و زندگی جدیدی را در کنار دخترمان شروع کردیم، اما من به آپارتمان نشینی عادت نداشتم و احساس تنهایی میکردم، این بود که تصمیم گرفتم با همسایه ها ارتباط برقرار کنم.
چند روز بعد با زنی که به همراه دختر 8 ساله اش در طبقه بالاتر از منزل ما سکونت داشت آشنا شدم، طولی نکشید که دیگر همه اوقاتم را با «ملیحه» می گذراندم. آن قدر با او که رفتاری صمیمانه داشت، دوست شده بودم که زندگی خودم از یادم رفته بود. او لباس های شیکی می پوشید و پول زیادی را برای آرایش خودش خرج می کرد. کم کم به تقلید از رفتارهای او پرداختم و متوجه شدم که «ملیحه» پس از گرفتن طلاق و مهریه اش از یک مرد پولدار، به عقد موقت مرد ثروتمند دیگری در آمده است و آن مرد هزینه های او را تأمین می کند.
مدتی بعد به پیشنهاد ملیحه وارد...