اجتماعی فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

2 زن در میان محبوسان پلاسکو / راز بوی پلاستیک سوخته در محدوده جمهوری

رکنا / تعداد افراد محبوس در زیر آوارهای پلاسکو 30 نفر اعلام شده که دو نفر از آن ها زن هستند. بوی پلاستیک سوخته در کل جمهوری پیچیده است.
برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که از میان کسانی که زیر آوار هستند، ۲۸ مرد و ۲ نفر زن هستند.
یکی از شاهدان حادثه در گفت وگو با خبرنگار رکنا گفت: حوالی ساعت سه ماموران خیابان های اطراف حادثه را از چهار طرف مسدود کردند و یگان های انتظامی مانع از ورود مردم به صحنه می شدند.


وی افزود: دود سفید رنگی نیز از آوارهای ساختمان به هوا بر می خواست و بوی پلاستیک سوخته نیز در کل محدوده جمهوری پیچیده است.
وی در ادامه گفت:

 

ادامه مطلب

هیچ‌گونه مورد امنیتی در فروریختن پلاسکو دخیل نبود


تسنیم /

سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به برخی شایعات بی‌اساس اظهار داشت: هیچ‌گونه مورد امنیتی در وقوع حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو دخیل نبوده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی

 

 

ادامه مطلب

تسنیم /

در حالی که رفته رفته هوا رو به تاریکی می رود، به منظور پوشش مناسب عملیات امداد و نجات، تجهیزات برقرسانی سیار به محل حادثه ارسال شده است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه ای در خصوص حادثه امروز اعلام کرد : "در پس وقوع حادثه آتش سوزی در ساختمان تجاری پلاسکو؛ بلافاصله ضمن تشکیل جلسه مدیریت بحران در این شرکت، نسبت به اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم برای ایمن سازی محل وقوع حادثه و همچنین اعزام اکیپ های عملیاتی فوریت های برق به محل وقوع حادثه اقدام شد.

لازم به توضیح است از دقایق اولیه بروز حادثه، به منظور رعایت کلیه جوانب ایمنی برای عملیات امدادی پرسنل آتش نشانی و نهادهای خدمات رسان، نسبت به قطع برق کلیه پست های برق به شعاع 500 متری محل حادثه اقدام شد.


ادامه مطلب

امروز بر پلاسکو چه گذشت؟

در پی حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به خسارات جانی و صدمات به شهروندان و تلاشگران امدادی شد، بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط درگیر این حادثه شده و هر یک با اعلام اقدامات انجام شده از سوی ارگان ذیربط خود بر پیگیری هر چه سریعتر کارها برای رسیدگی به این حادثه در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، در همین زمینه رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از آسیب جدی به بازار تامین پوشاک شب عید خبر داد و گفت:روز شنبه ستادی برای رسیدگی به اوضاع این بازار تشکیل می‌شود.

ابوالقاسم شیرازی با حضور در محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو ضمن دردناک خواندن این حادثه و ابراز تاسف از ضایعه انسانی که به ماموران آتش‌نشانی حین انجام وظیفه وارد شد با براوردی تقریبی از حجم آسیب وارد شده به بازار پوشاک اظهار کرد:نزدیک به ۵۰۰ مغازه که برای شب عید پارچه تولیدی تهیه کرده بودند و در ساختمان ۱۶ طبقه پلاسکو جای داشتند به‌طور کامل از بین رفتند.


وی با بیان این که ساختمان پلاسکو علیرغم تلاش بی وقفه نیروهای آتشنشانی بیش از حدود چهار ساعت در مقابل حریق دوام نیاورد گفت: همه واحدهای موجود در این مجتمع ۱۰۰ درصد پوشاک داخلی را تولید و عرضه می کردند که متاسفانه در کنار آسیب‌های انسانی وارد شده به بازار پوشاک شب عید هم آسیب جدی وارد شد.

ادامه مطلب