اجتماعی فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

ممنوعیت تردد زائران ایرانی بدون ویزا در اربعین

به گزارش سایت خبرفوری به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرهنگ «یحیی الهی» در خصوص وضعیت مرزهای استان و به‌ویژه موضوع اربعین، اظهار کرد:خوشبختانه تاکنون کوچک‌ترین ناامنی در 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نداشته‌ایم.

الهی بابیان این‌که جلسات مختلفی برای مأموریت اربعین با حضور فرماندهان و مسئولان ارشد کشورمان و کشور همسایه عراق برگزار کرده‌ایم و این جلسات تا اربعین ادامه دارد، افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با کشور و مرزبانی عراق داریم.

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به این‌که با همکاری دیگر دستگاه‌ها در حال برطرف کردن مشکلات زیرساختی و رفاهی مرز مهران برای تردد زائران اربعین هستیم، گفت:..

ادامه خبر

تعرفه‌های جدید اینترنت مخابرات رونمایی شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیمف محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه مخابرات ایران روز گذشته طی نامه‌ای اعلام کرد «بنا دارد تعرفه‌های فوق را در مهرماه و برای برخی از استانها به صورت آزمایشی به اجرا درآورد.»

همچنین در ادامه گفته است که «انتخاب این مدل برای مشترکان اختیاری است و می‌توانند در صورت تمایل از مدلهای قبلی بهره‌گیری کنند؛ این اقدام مخابرات در راستای بررسی آمادگی شبکه برای ارائه سرویسهای غیرحجمی است.»

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مدل مذکور مصوبه وعده داده شده وزارت ارتباطات نیست و طبیعتا مدل پیشنهادی ما همچنان در حال بررسی است، گفت:...


ادامه خبر

پاساژگردی؛ ژستی اجتماعی در خلاء امکانات اوقات فراغت

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، دکتر الهام اسماعیلی روانشناس بالینی گفت: پاساژها و مراکز خرید بزرگ، وجه جدایی‌ناپذیر زندگی‌های امروزی است؛ مراکز و مال‌هایی با دکوراسیونی جدید و جذب کننده که صرفا دیگر تجاری نیستند و طبقات تفریحی ـ فرهنگی را نیز به خود اختصاص داده‌اند؛ همین امکانات زمینه گذراندن اوقات فراغت در این مکانها را چشمگیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه روندهای مختلف اجتماعی همواره مبتنی بر یک نیاز ایجاد می‌شوند، گفت: نیازها همواره دلیلی بر شکل گیری رفتارها و روندهای مختلف اجتماعی هستند.


وی با بیان این که میزان شادکامی در جامعه ایران در رتبه های بسیار پایین قرار دارد، اظهار کرد:...

ادامه خبر

ایرانیان، نخستین کسانی که لوله کشی آب داشته اند

ایرانیان از گذشته‌های دور از لوله کشی آب آشامیدنی بهره‌مند بوده‌اند؛ با این سیستم لوله کشی، آب آشامیدنی به درون خانه‌ها آورده می‌شد. باید اذعان داشت که لوله کشی آب در دوران ساسانیان بر پایه یافته‌های بسیار پیشرفته دانش آن روز انجام گرفته است. 

مردم در دوران ساسانیان با این فناوری، چشمه‌هایی که در پایین شهر قرار داشته اند را لایروبی کرده و با ایجاد حفره، آن را با ساروج اندود می‌کرده‌اند و درست همانگونه که امروزه با لوله‌های فلزی انجام می‌شود، آب چشمه‌ها را به سمت شهر می‌آورده‌اند؛ آنگاه به جای اتصال‌ها و یا جوشکاری امروزی برای چسباندن لوله‌ها به هم...

ادامه مطلب

نسرین مقانلو در «افسانه هزارپایان» ایفای نقش می‌کند

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، با برنامه‌ریزی انجام شده نسرین مقانلو به جمع بازیگران این سریال اضافه شده و بعنوان یکی از نقش‌های اصلی این سریال ایفای نقش می‌کند.  

«افسانه هزار پایان» یک طنز موقعیت و کمدی فانتزی است که شهاب عباسی تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد. این سریال قرار است در ۵۲ قسمت به تولید برسد و از شبکه نسیم روی آنتن برود.

سریال «افسانه هزارپایان» داستان زندگی خانواده‌ای است که...

ادامه خبر