اجتماعی فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

لزوم مشارکت بین‌رشته‌ای برای تجاری‌سازی سلول‌های بنیادی

ایسنا/

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: حرکت به سمت بین‌رشته‌ای کردن علوم از جمله سلول‌های بنیادی می‌تواند نقش مؤثری در کارآفرینی و تولید اشتغال داشته باشد که تحقق این امر نیازمند تغییر نگرش در جامعه است.

دکتر حجت نادری تصریح کرد: در تمامی کشورهای بزرگ جهان کمپ‌هایی بین‌رشته‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی راه‌اندازی شده و شرکت‌هایی تجاری نظیر سامسونگ کمپ سلول‌های بنیادی را تاسیس کردند تا بتوانند در این زمینه فعالیت‌هایی داشته باشد که این امر اهمیت و کاربرد سلول‌های بنیادی در سایر رشته‌ها را در زمینه تجاری‌سازی می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند دانشگاه کارآفرین و اساتید کارآفرین هستیم، اظهار کرد: آموزش کارآفرینی باید از سنین پایین آغاز شود. سن کارآفرینی در کشورهای اروپایی بین هشت تا ۱۸ سال درنظر گرفته می‌شود.

مدیر اجرایی دومین کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی عنوان کرد: مشارکت بین‌رشته‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی، پتانسیل کاربردی کردن سلول‌های بنیادی را تسهیل می‌کند و ما از تمامی رشته‌های علوم پایه و علوم پزشکی تقاضا داریم در این کنگره حضور یابند و ایده‌ها و مشکلات خود را در حوزه کاربردی کردن سلول‌های بنیادی مطرح کنند.

وی ادامه داد: در این کنگره دو نشست بین‌ رشته‌ای با هدف همکاری‌های بین‌رشته‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی و سلول‌های بازساختی ترتیب داده‌ایم که در نشست اول از ۳۱ رشته مختلف شامل معماری، هنر و مدیریت گردهم آمدند. دومین نشست آن فردا در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد و از تمامی دانشجویان ایران از رشته‌های مختلف در آن حضور خواهند یافت.

نادری بیان کرد: این کنگره از ابتدا با هدف کاربردی کردن سلول‌های بنیادی برگزار شده است و فرصتی برای تبادل‌نظر و تعامل میان دانشجویان علوم پایه که دارای دانش فنی در این زمینه هستند، محسوب می‌شود تا بتوانند در کنار دانشمندان و پزشکان این حوزه قرار بگیرند که در نهایت به استفاده سلول‌های بنیادی برای درمان بیماران صعب العلاج منجر شود.

ارائه ۱۱۰ نقشه مفهومی در دومین کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

وی تاکید کرد:...

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.